d&b omarmt Beach Festival

Strand, muziek, entertainment met tussendoor een hapje en een drankje. Het 3-daagse Beach Festival, waarmee KaapFlevo jaarlijks het zomerseizoen opent en tevens zijn verjaardag viert, staat voor plezier voor jong en oud.

Op vrijdag 20 mei 2016 barst de 5e editie los. Bij veel Zeewoldenaren staat het evenement al genoteerd in de agenda. De komende jubileumeditie belooft nog grootser en swingender te worden. De vrijdag wordt net als de zaterdag een bruisende ‘party on the beach’ festival dag met veel live muziek. De zondag blijft een gezellige dag voor de hele familie. “Het wordt een weekend waar je vrij voor wilt houden om het mee te kunnen beleven”, laten Rob Janning en Erik Tigelaar weten.

Voor succes en continuïteit van het Beach Festival zijn mensen nodig die het evenement omarmen. Zeewolder ondernemer Jan-Willem van Burgsteden is daar een van. Met zijn bedrijf d&b grafische techniek is hij hoofdsponsor van de jubileumeditie. Zijn opvatting is dat je veel kunt creëren door er samen de schouders onder te zetten. “Op die manier kunnen ondernemers elkaar verder brengen”, vindt Jan-Willem. “Elkaar succes gunnen is de boodschap.” Zijn gunfactor voor KaapFlevo is hoog. “Ik had al contact met Erik voordat KaapFlevo er stond. Op de website zag ik hoe het strandpaviljoen zou worden. Dat sprak Ellen mijn vrouw en mij zo aan, dat wij daar onze beiden 50ste verjaardagen wilde gaan vieren.” Vanwege de bouwvertraging liep dat even anders, maar er was wel gelijk een klik tussen de ondernemers. “We hebben eenzelfde gedreven en ongecompliceerde werkwijze. We denken mee en zoeken naar mogelijkheden om mensen tevreden te stellen. Er is veel bespreekbaar en dat is prettig.”

Positieve wisselwerking

Als sponsor draagt d&b veel lokale evenementen een warm hart toe, maar het Beach Festival in het bijzonder. Jan-Willem: “Het evenement biedt een toegevoegde waarde voor Zeewolde en omgeving en verdient het om regionaal en zelfs landelijk op de kaart te staan. Daarom sponsor ik vanaf het eerste moment. Steeds een stapje verder. Voor ons 20- jarig bedrijfsjubileum in 2016 zag ik het als een uitdaging om hoofdsponsor te worden. Leuke bijkomstigheid is dat we zo ons bedrijf neer kunnen zetten en met ons personeel een uniek jubileumfeest kunnen vieren.” De wisselwerking tussen de ondernemers levert nog meer op. “Jan-Willem is positief kritisch en houdt ons af en toe een spiegel voor”, vertelt Erik Tigelaar. “De tijd en energie die hij erin steekt voelt ook als een soort verplichting naar hem toe. Alles bij elkaar geeft een positieve druk en triggert ons om verder te ontwikkelen.”

 

Muziekprogramma

Voor wat betreft de invulling van het muziekprogramma wordt hier vast een tipje van de sluier opgelicht: vrijdag staat Q-Music met een bekende DJ op het podium. Ook zijn de eerste A-artiesten al geboekt. Vast staat dat onder meer Dré Hazes en Anita Meijer het festival komen opluisteren.

 

Early Bird actie

De eerste passe-partout kaarten (entree voor vrijdag én zaterdag) kunnen tijdens een spectaculaire Early Bird actie, tegen een scherpe prijs, worden gekocht. De actie start op 24 december om 00.00 uur en duurt tot 31 december 00.00 uur! Voor een strandkaart betaal je dan € 10,- (i.p.v. € 20,-) en voor een VIP-kaart € 50,- (i.p.v. € 64,-). Kaarten zijn te koop via www.beachfestivalzeewolde.nl (incl. administratiekosten).