Gepersonaliseerde chocoladerepen

Ga er maar aan staan bij elke order een andere gepersonaliseerde wikkel printen waarbij zo’n 80.000 kleurencombinaties mogelijk zijn! In de Tony’s Chocolonely Super Store, gevestigd in de Beurs van Berlage, is dit dagelijkse kost.

De OKI Pro9431 printers van d&b zijn daarbij onmisbaar.

Gepersonaliseerd

Tony’s Chocolonely heeft als missie om chocolade 100% slaafvrij te maken, door met cacaoboeren te werken aan een leefbaar inkomen. Het bewustmaken van consumenten doet Tony’s onder andere in de speciale Super Store, waar klanten een gepersonaliseerde reep kunnen samenstellen.

Frans Pannekoek, ‘Bean to Bartender’ oftewel Head of Operations, vertelt: “We beloven dat de consument de reep binnen een half uur in handen heeft. Het printproces is extra spannend, want de consument staat te wachten en ziet het allemaal gemaakt worden door de glazen wand. Het moet wel in een keer goed gaan. We zochten dus snelle, betrouwbare printers.” Én erg belangrijk; eentje die weergaloze kleuren kan printen, want wie Tony’s zegt denkt niet alleen aan eerlijke chocola maar ook aan de opvallende wikkels. “We gebruiken heel specifieke heldere kleuren. Het luistert erg nauw, we zijn van de details. Daarnaast hebben we te maken met voedselveiligheid. Zowel de printer als de toner moeten daarop ingericht zijn.”

Innovatief

Via de drukker komt Frans bij d&b terecht en vindt zo de printer die aan de specifieke eisen voldoet. “We zijn erg tevreden met de Pro9431. Maar zeker ook met d&b. Zij hebben een toepassing gevonden op een bestaande printer, zodat deze perfect functioneert in een niet-standaard omgeving.” Over de samenwerking in de projectfase naar de launch van de productielijn is Frans erg te spreken: “d&b is flexibel, ondernemend en innovatief. Ze hebben uitstekend meegedacht. Daar houden we van: samen aan onze droom bouwen.”

“We gebruiken heel specifieke heldere kleuren. Het luistert erg nauw, we zijn van de details. Daarnaast hebben we te maken met voedselveiligheid. Zowel de printer als de toner moeten daarop ingericht zijn.”

Frans Pannekoek, ‘Bean to Bartender’ oftewel Head of Operations